Οι εκλογές στις ΗΠΑ δεν είναι ακόμα ασφαλείς από επίθεση | Foreign Affairs - Hellenic Edition
Secure Connection

Οι εκλογές στις ΗΠΑ δεν είναι ακόμα ασφαλείς από επίθεση

Το Κογκρέσο μπορεί να το αλλάξει αυτό αν δράσει γρήγορα

Η επίθεση της Ρωσίας στις αμερικανικές εκλογές το 2016, που περιγράφεται στην πρόσφατη έκθεση του Ειδικού Συμβούλου, Robert Mueller, ως «σαρωτική και συστηματική», σοκάρισε πολλούς. Δεν θα έπρεπε. Οι ειδικοί προειδοποιούσαν [1] για τον κίνδυνο ανάμειξης ξένων [2] στις εκλογές στις ΗΠΑ εδώ και χρόνια. Ήδη από το 2016, η γενική υιοθέτηση της ψηφιακής ψηφοφορίας [3] είχε εξασθενίσει τις διασφαλίσεις κατά των παρεμβολών, και άφησε τις Ηνωμένες Πολιτείες ευάλωτες σε μια επίθεση. Επίσης, η στροφή προς τα ψηφιακά μέσα και τις επικοινωνίες άνοιξε νέα κενά στην ασφάλεια και τον νόμο, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για χειραγώγηση και εκβιασμό.

Η Ρωσία -και ίσως άλλες δυνάμεις όπως η Κίνα και το Ιράν- θα προσπαθήσουν πιθανότατα να εκμεταλλευτούν αυτές τις τρωτότητες για άλλη μια φορά το 2020. Οι Ηνωμένες Πολιτείες πιάστηκαν εξαπίνης την τελευταία φορά. Τώρα, σχεδόν τρία χρόνια αφότου οι ρωσικές προσπάθειες βγήκαν στο φως [της δημοσιότητας], οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν σημειώσει σχετικά μικρή πρόοδο στην αυστηροποίηση του εκλογικού συστήματός τους ενάντια σε παρεμβάσεις. Κάθε μέρα που περιμένουν για να το πράξουν, αυξάνουν την πιθανότητα μιας άλλης εκλογής που θα έχει μολυνθεί από σημαντική ξένη ανάμειξη.

26072019-1.jpg

Ψηφοφόροι ψηφίζουν στο Kansas City, τον Νοέμβριο του 2018. BARRETT EMKE / The New York Times / REDUX
---------------------------------------------------------

Ευτυχώς, εξακολουθούν να υπάρχουν μέτρα που το Κογκρέσο, η Ομοσπονδιακή Εκλογική Επιτροπή και άλλοι φορείς χάραξης πολιτικής μπορούν να πάρουν για να αντιμετωπίσουν ουσιαστικά μια μελλοντική επίθεση. Με μόλις έξι μήνες να απομένουν μέχρι τις προκαταρκτικές [εκλογές] του Νιού Χάμσαϊρ και την έναρξη της ψηφοφορίας το 2020, οι νομοθέτες και οι εκτελεστικοί οργανισμοί θα πρέπει να καταστήσουν την ασφάλεια των εκλογών προτεραιότητα, αναβαθμίζοντας τον εξοπλισμό, προστατεύοντας από την πειρατεία (hacking) και καταπολεμώντας τις επιχειρήσεις επιρροής από το εξωτερικό.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ

Μια πρόσφατη έκθεση του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας (Department of Homeland Security) επιβεβαιώνει ότι το 2016, η Ρωσία κατά πάσα πιθανότητα διεξήγαγε «έρευνα και αναγνώριση» κατά των εκλογικών δικτύων σε 50 πολιτείες. Παραβίασε και εξήγαγε δεδομένα από μια πολιτειακή βάση εγγραφών [σε εκλογικούς καταλόγους], χρησιμοποίησε επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος (spear-phishing attacks) για να αποκτήσει πρόσβαση και να μολύνει υπολογιστές σε μια εταιρεία τεχνολογίας ψηφοφοριών, και με επιτυχία παραβίασε τα εκλογικά δίκτυα σε τουλάχιστον δύο κομητείες της Φλόριντα. Η ίδια η υποδομή που επιτρέπει στους Αμερικανούς να ψηφίζουν ήταν υπό επίθεση.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει σημειώσει κάποια πρόοδο στην διαφύλαξη αυτών των συστημάτων στα χρόνια έκτοτε. Τα κρατικά και τοπικά εκλογικά γραφεία έχουν πλέον μεγαλύτερη πρόσβαση σε συμβούλους κυβερνο-ασφάλειας και σε αξιολογήσεις κινδύνου, ενώ οι πολιτείες, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και οι εταιρείες που παρέχουν εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στις εκλογές έχουν περισσότερες πληροφορίες από ό, τι κάποτε. Το Κογκρέσο, το 2018, παρείχε στις πολιτείες 380 εκατομμύρια δολάρια για να δαπανήσουν στην ασφάλεια των εκλογών.

Και όμως, με μια τεράστια και αποκεντρωμένη εκλογική υποδομή -αποτελούμενη από περισσότερες από 8.000 ξεχωριστές τοπικές εκλογικές περιφέρειες- οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ακόμη πολύ δρόμο να κάνουν [4] αν αυτό θα σημαίνει να εξασφαλίσουν τις εκλογές [5] τους. Οι μηχανισμοί με τους οποίους η χώρα καταγράφει και μετρά τις ψήφους ποικίλλουν ανά κομητεία και ακόμη και ανά πόλη, από την χειροκίνητη καταμέτρηση χάρτινων ψηφοδελτίων που έχουν «σταυρωθεί» με το χέρι μέχρι την ψηφιακή καταγραφή των ψήφων σε υπολογιστές με οθόνη αφής. Ο εξοπλισμός ψηφοφορίας σε πολλά τμήματα πρέπει να αναβαθμιστεί επειγόντως προκειμένου να προστατευθεί από εξωτερικές παρεμβολές.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι, για παράδειγμα, οι απαρχαιωμένες μηχανές ψηφοφορίας χωρίς χρήση χαρτιού, είναι επικίνδυνα ανασφαλείς. Και όμως, κομητείες και πόλεις σε 11 πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων επίμαχων πολιτειών όπως η Τζόρτζια και η Πενσυλβάνια, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τέτοιες μηχανές. Εάν κάποιος παραβιάσει ένα μηχάνημα ψηφοφορίας χωρίς χαρτί, δεν θα υπάρχει κανένα ανεξάρτητο χάρτινο αρχείο για να ελεγχθούν τα αποτελέσματα του λογισμικού και να διορθωθεί η χειραγώγηση. Το Κογκρέσο πρέπει να λάβει μέτρα για να διασφαλίσει ότι τα συστήματα αυτά θα αντικατασταθούν πριν από τις εκλογές του 2020. Αλλά οι χάρτινες εφεδρείες βοηθούν μόνο όταν οι κομητείες και οι πολιτείες τα εξετάζουν. Επί του παρόντος, μόνο 22 από τις 39 πολιτείες [6] που έχουν εγγραφές σε χαρτί όλων των ψηφοφοριών απαιτούν μετεκλογικό έλεγχο για να εξασφαλίσουν την ακρίβεια των ηλεκτρονικών αθροισμάτων. Έπρεπε ήδη εδώ και πολύ καιρό το Κογκρέσο να απαιτεί τέτοιους ελέγχους σε όλη την χώρα.

Ομοίως, οι εκτιμήσεις κινδύνου που χρησιμοποιούν οι εκλογικές περιφέρειες μπορούν να είναι αποτελεσματικές μόνο εάν οι κίνδυνοι [7] που εντοπίζονται είναι διορθώσιμοι. Ωστόσο, οι περιφέρειες συχνά στερούνται τα κεφάλαια για την αντιμετώπιση των κινδύνων για την ασφάλειά τους. Σε πολλές περιπτώσεις, οι εκλογικοί αξιωματούχοι γνωρίζουν ότι πρέπει να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους για να τον καταστήσουν ασφαλέστερο, αλλά απλά δεν μπορούν να το κάνουν. Για να πάρουμε ένα παράδειγμα, οι τοπικοί εκλογικοί αξιωματούχοι σε 31 πολιτείες ανέφεραν πρόσφατα ότι έπρεπε να αντικαταστήσουν τον εκλογικό εξοπλισμό τους πριν από τις εκλογές του 2020, αλλά σχεδόν τα δύο τρίτα [8] δήλωσαν ότι δεν είχαν τα χρήματα για να το κάνουν, ακόμα και μετά την διανομή των 380 εκατομμυρίων δολαρίων από το Κογκρέσο πέρυσι.

Οι Δημοκρατικοί στην βουλή [των Αντιπροσώπων] ψήφισαν πρόσφατα ένα νομοσχέδιο πιστώσεων [9], το οποίο θα παρείχε σε πολιτειακές και τοπικές εκλογικές περιφέρειες επιπρόσθετα 600 εκατομμύρια δολάρια. Οι Ρεπουμπλικάνοι στην βουλή έχουν προτείνει ένα μικρότερο ποσό στα 380 εκατ. Κανένα από τα δυο ποσά δεν θα εξασφάλιζε πλήρως την εκλογική υποδομή των ΗΠΑ, αλλά θα μπορούσε να επιφέρει καλές βελτιώσεις. Τελικά, το Κογκρέσο πρέπει να δεχτεί ότι η ασφάλεια των εκλογών είναι ζήτημα εθνικής ασφάλειας, και όπως το Κογκρέσο έχει την ευθύνη να προστατεύει τα λιμάνια της χώρας από ξένη επίθεση, έτσι έχει και την υποχρέωση να παρέχει στις πολιτείες τα αναγκαία κεφάλαια για την εξασφάλιση των εκλογών.

ΠΡΟΦΥΛΑΞΗ ΕΝΑΝΤΙ ΕΚΒΙΑΣΜΩΝ

Δεν συνεπάγονται όλες οι εκλογικές παρεμβάσεις άμεση χειραγώγηση στις κάλπες. Το πιο επιτυχημένο τέχνασμα της Ρωσίας το 2016 ήταν πιθανώς η παραβίαση (hacking) και η δημοσιοποίηση ντροπιαστικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από διακομιστές (servers) και ιδιωτικούς λογαριασμούς του Δημοκρατικού Κόμματος. Χάρη στην εκτεταμένη κάλυψη από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, η προσπάθεια απέδωσε πλουσιοπάροχα. Ο ειδικός σύμβουλος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εκστρατεία του προέδρου Trump γνώριζε, ενθάρρυνε και ωφελήθηκε πρόθυμα από την στρατηγική αυτή, αλλά δεν συμμετείχε ενεργά σε αυτήν.

Η Ρωσία έχει μακρά ιστορία στο να χρησιμοποιεί βλαπτικές πληροφορίες (kompromat) [10] για να εμποδίσει ή να εκβιάσει εξέχοντες αξιωματούχους σε άλλες χώρες. Η ψηφιακή εποχή έχει καταστήσει τις τακτικές αυτές πιο εύκολο να εξαπολυθούν, και τους καρπούς τους πιο εύκολο να διαδοθούν. Παρόλο που η παραβίαση (hacking) σε λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου άλλου προσώπου και η κλοπή των πληροφοριών είναι παράνομη στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτοί οι νόμοι δεν έχουν σημασία για μια αντίπαλη κυβέρνηση. Ο μόνος τρόπος να προστατευθεί [κάποιος] αποτελεσματικά έναντι ψηφιακού εκβιασμού είναι να επενδύσει στην προστασία πολιτικά ευαίσθητων στόχων. Σε έναν ιδανικό κόσμο, η κυβέρνηση θα χρηματοδοτούσε αυτές τις ενισχυμένες προστασίες, αλλά ακόμα κι αν το Κογκρέσο δεν θέλει να ξοδέψει επιπλέον χρήματα, υπάρχουν και άλλες νομικές αλλαγές που θα βοηθούσαν.

Οι προεκλογικές εκστρατείες είναι βραχυπρόθεσμες επιχειρήσεις και ως εκ τούτου είναι απίθανο να επενδύσουν τα ίδια τους τα κεφάλαια στην κυβερνο-ασφάλεια. Αλλά μερικές άριστα συντονισμένες αλλαγές στους κανόνες χρηματοδότησης των προεκλογικών εκστρατειών θα τους επέτρεπαν να αποδεχθούν εξωτερικούς πόρους για το σκοπό αυτό. Η Ομοσπονδιακή Εκλογική Επιτροπή έχει ήδη κάνει πολλά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Τον Μάιο αποφάνθηκε [11] ότι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε από το Κέντρο Belfer στην Σχολή Kennedy του Χάρβαρντ θα μπορούσε να παράσχει βοήθεια για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο σε [προεκλογικές] εκστρατείες σε μη κερδοσκοπική βάση χωρίς να ενεργοποιήσει τα όρια εισφορών στην εκστρατεία. Πρόσφατα εξέδωσε κι άλλη γνωμοδότηση [12], η οποία επιτρέπει σε μια κερδοσκοπική εταιρεία να προσφέρει συνδρομή στο πλαίσιο του επιχειρηματικού μοντέλου της. Ενώ αυτές οι αποσπασματικές προσπάθειες είναι χρήσιμες, μια πιο ολοκληρωμένη λύση πιθανώς πρέπει να προέρχεται από το Κογκρέσο. Ως πρώτο βήμα, το Κογκρέσο θα μπορούσε να εξαιρέσει το κόστος των βελτιώσεων στον κυβερνοχώρο από τα όρια στο πόσα πολλά μπορούν οι πλούσιες εθνικές κομματικές οργανώσεις, όπως η DNC και η RNC, μπορούν να δώσουν στους δικούς τους υποψηφίους.

Μόλις κλαπεί το παραβιασμένο υλικό, υπάρχουν ελάχιστα μέσα για να περιοριστεί η επιρροή του. Η Πρώτη Τροπολογία [του συντάγματος των ΗΠΑ] εμποδίζει την κυβέρνηση να περιορίζει την χρήση κλεμμένων πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αλλά η κυβέρνηση θα μπορούσε να ενθαρρύνει τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης να ειδοποιούν το κοινό για απόπειρα εκλογικής χειραγώγησης και να επιλέγουν να μην δημοσιοποιούν κλεμμένες πληροφορίες. Η γαλλική κυβέρνηση πιστώνει [13] τέτοιες τις προσπάθειες ως βοήθεια στην άμβλυνση των προσπαθειών της Ρωσίας να ανακατευτεί στις προεδρικές εκλογές του 2017 μέσω μιας δημοσιοποίησης –την παραμονή των εκλογών- κλεμμένων (hacked) πληροφοριών από την προεδρική εκστρατεία του Εμμανουήλ Μακρόν, διάσπαρτων με πλαστά έγγραφα.

Όμως, όσον αφορά την συμπεριφορά της εκστρατείας, το Κογκρέσο μπορεί και πρέπει να σχεδιάσει μερικές λαμπρές νομικές γραμμές, και θα πρέπει να το πράξει νωρίτερα παρά αργότερα. Η έκθεση Mueller περιλαμβάνει παραδείγματα αξιωματούχων της εκστρατείας του Trump, οι οποίοι ενθάρρυναν την δημοσιοποίηση κλεμμένων (hacked) πληροφοριών και διασκέδαζαν τις προσφορές για λάσπη σε πολιτικούς αντιπάλους. Ενώ ορισμένες από αυτές τις συμπεριφορές θα μπορούσαν να παραβιάζουν τους υπάρχοντες νόμους, το Κογκρέσο θα πρέπει να διευκρινίσει τον νόμο για να εξαλείψει κάθε αμφιβολία ότι απαγορεύεται σε μια [προεκλογική] εκστρατεία ή σε οποιοδήποτε κόμμα η προσέλκυση ή η αποδοχή οποιουδήποτε οφέλους από ξένη κυβέρνηση. Το Κογκρέσο θα πρέπει επίσης να απαιτεί από τις εκστρατείες να αναφέρουν αξιόπιστες προσφορές δωρεάν βοήθειας ή συνεργασίας από ξένες κυβερνήσεις και πολιτικά κόμματα και όλες τις πληρωμές σε ξένους πωλητές.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Το 2016, η Ρωσία εξαπέλυσε μια εκστρατεία παραπληροφόρησης και προπαγάνδας που βοήθησε να πυροδοτήσει το αμερικανικό εκλογικό σώμα. Η εκστρατεία επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της κοινωνικής σύγκρουσης˙ στην μείωση της συμμετοχής [στην εκλογική διαδικασία], ιδίως στις μειονοτικές κοινότητες˙ και στην βοήθεια προς τον Donald Trump να νικήσει την Χίλαρι Κλίντον. Οι Ρώσοι πράκτορες χρησιμοποίησαν πληρωμένες αναρτήσεις [14] σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για να προσεγγίσουν αλγοριθμικά επιλεγμένα ακροατήρια, ενώ παρέμεναν αόρατοι στο ευρύ κοινό. Ορισμένες από τις πληρωμένες αναρτήσεις παρέπεμπαν σε υποψηφίους ή σε συνθήματα καμπάνιας, αλλά οι περισσότερες ασχολήθηκαν με διχαστικά πολιτικά ζητήματα ή διέδιδαν θεωρίες συνωμοσίας για να προκαλέσουν κοινωνικές εντάσεις και να αποθαρρύνουν την [συμμετοχή στην] ψηφοφορία. Ενώ οι ίδιες οι αναρτήσεις ήταν πληρωμένες, σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να διαχέονται δωρεάν.

Η Ρωσία χρησιμοποίησε έναν μεγάλο αριθμό πλαστών λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε ιστοσελίδες του Facebook και ιστότοπους για να ασχοληθεί με τα ίδια θέματα με εκείνα των πληρωμένων αναρτήσεων. Αυτές οι δωρεάν επικοινωνίες σχεδιάστηκαν επίσης για κάνουν πιο ευρεία την διασπορά. Πολλή [από αυτή την διασπορά] προήλθε από πραγματικούς ανθρώπους που χρησιμοποιούν υποτιθέμενες ταυτότητες στο διαδίκτυο, αλλά κάποια άλλη δημιουργήθηκε από [διαδικτυακά ro]bots [15] που μεταμφιέζονται ως πραγματικοί άνθρωποι. Τα υποστηριζόμενα από το ρωσικό κράτος ειδησεογραφικά μέσα όπως το RT και το Sputnik ανέπτυξαν και συνέβαλαν στην περαιτέρω διάδοση του περιεχομένου που εμφανίστηκε τόσο στις πληρωμένες όσο και στις μη αμειβόμενες επικοινωνίες. Η Ρωσία ήταν επίσης πίσω από μια πιο παραδοσιακή διαφημιστική καμπάνια: Σύμφωνα με ερευνητές δημοσιογράφους της [εφημερίδας] The Guardian, άνθρωποι με δεσμούς με την ρωσική κυβέρνηση πραγματοποίησαν σημαντικές δωρεές [16] σε τουλάχιστον έναν αμερικανικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό, την Εθνική Ένωση Τυφεκίου (National Rifle Association, NRA), η οποία δαπάνησε περισσότερα από 30 εκατομμύρια δολάρια σε προεκλογικές διαφημίσεις για την υποστήριξη του Donald Trump.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες ήταν δυνατές λόγω των κενών στο δίκαιο των ΗΠΑ. Οι λεγόμενες ομάδες σκοτεινού χρήματος όπως η NRA δεν υποχρεούνται να αποκαλύπτουν κανέναν από τους δωρητές τους, καθιστώντας τες εύκολους αγωγούς για ξένα χρήματα. Οι προεκλογικές διαφημίσεις στο Διαδίκτυο μπορούν επίσης να περιπέσουν σε μια κανονιστική γκρίζα περιοχή: Οι κανόνες διαφάνειας και η απαγόρευση των διαφημίσεων από αλλοδαπούς ισχύουν μόνο για τις επικοινωνίες που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις που «υποστηρίζουν ρητά» [17] υπέρ ή εναντίον ενός υποψηφίου. Ως εκ τούτου, αυτοί οι κανόνες είναι εύκολο να αποφευχθούν. Η υπεράσπιση ζητημάτων που δεν αναφέρονται σε κανένα υποψήφιο είναι εντελώς ανεξέλεγκτη. Και ενώ οι πράκτορες άλλων κυβερνήσεων που επιχειρούν εντός των Ηνωμένων Πολιτειών -συμπεριλαμβανομένων των οντοτήτων που υποστηρίζονται από το κράτος όπως τα ρωσικά RT και Sputnik, τα οποία έχουν σημαντική διείσδυση στις αμερικανικές αγορές- μπορούν να υπόκεινται στις απαιτήσεις του νόμου για την εγγραφή ξένων πρακτόρων (Foreign Agents Registration Act, FARA) [18], ο νόμος περιέχει πολυάριθμες εξαιρέσεις και δεν εφαρμόζεται πλήρως.

Το Κογκρέσο μπορεί να κλείσει πολλά από αυτά τα κενά. Το διακομματικό νομοσχέδιο για τις Ειλικρινείς Διαφημίσεις (Honest Ads Act) [19] ενημερώνει τους κανόνες που διέπουν την διαφάνεια στην διαφήμιση των προεκλογικών εκστρατειών ώστε να συμπεριλαμβάνονται οι διαφημίσεις στο Διαδίκτυο πέρα από εκείνες που περιέχουν ρητή υπεράσπιση. Απαιτεί επίσης σημαντικές πλατφόρμες για την δημιουργία δημόσιων ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων για τις πωλήσεις πολιτικών διαφημίσεων, οι οποίες θα περιλαμβάνουν ψηφιακά αντίγραφα των ίδιων των διαφημίσεων και πληροφορίες για το κοινό στο οποίο στοχεύει η διαφήμιση, τον αριθμό των προβολών, το κόστος της διαφήμισης και αυτόν που την πληρώνει. Η ψήφιση του νόμου DISCLOSE [20], ο οποίος έχει εισαχθεί σε κάθε Κογκρέσο από το 2010, θα εξαλείψει το πρόβλημα του σκοτεινού χρήματος συνολικά, απαιτώντας από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως η NRA, να αποκαλύπτουν τους δωρητές τους όταν εμπλέκονται σε σημαντικές δαπάνες προεκλογικής εκστρατείας. Ένα άλλο νομοσχέδιο που βρίσκεται επί του παρόντος στο Κογκρέσο, αποκαλούμενο ως Νόμος για Παραπλανητικές Πρακτικές και την Πρόληψη Εκφοβισμού των Εκλογέων (Deceptive Practices and Voter Intimidation Prevention Act) [21], θα καθιστούσε έγκλημα την διάδοση εσφαλμένων πληροφοριών στο διαδίκτυο με στόχο την αποτροπή των ψηφοφόρων από το να ψηφίσουν ή από το να εγγραφούν για να ψηφίσουν, όπως έκαναν οι Ρώσοι πράκτορες σε μειονοτικές κοινότητες το 2019. Το Κογκρέσο πρέπει να ψηφίσει το νομοσχέδιο αυτό. Τέλος, το Κογκρέσο θα πρέπει επίσης να παλέψει με το ερώτημα ποιες πρόσθετες εντολές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αποκάλυψη των δωρεάν παραπλανητικών ξένων ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης bots και deepfakes (ιδιαίτερα ρεαλιστικού ψεύτικου βίντεο και ηχητικού περιεχομένου), χωρίς να παραβιάζονται οι πολιτικές ελευθερίες.

Η ουσιαστική διασφάλιση των επόμενων εκλογών θα απαιτήσει όχι μόνο την θέσπιση νέων νόμων αλλά και την επιβολή των νόμων που υπάρχουν σήμερα. Η Ομοσπονδιακή Εκλογική Επιτροπή συχνά αποτυγχάνει να το κάνει, εν μέρει λόγω των συχνών αδιεξόδων μεταξύ των έξι μελών της. Το Κογκρέσο θα πρέπει να μειώσει τον αριθμό των μελών της Επιτροπής από έξι σε πέντε και να δώσει την δυνατότητα στο επαγγελματικό προσωπικό της Επιτροπής να διερευνά τις παραβιάσεις του νόμου ανεξάρτητα. Ομοίως, το Κογκρέσο μπορεί να ασχοληθεί με την επιβολή της FARA, δημιουργώντας μια μονάδα επιβολής του νόμου FARA στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και επιτρέποντας την εφαρμογή του καθεστώτος τόσο σε αστικές όσο και σε ποινικές υποθέσεις, γεγονός που θα μειώσει το βάρος της απόδειξης από την κυβέρνησης για την απόδειξη και την θεραπεία των παραβιάσεων. Το Κογκρέσο θα πρέπει να απαιτήσει από τους εγγεγραμμένους στον FARA -συμπεριλαμβανομένων των οντοτήτων μέσων ενημέρωσης όπως το RT και το Sputnik- να αποκαλύπτουν την ιδιότητά τους ως αντιπροσώπων αλλοδαπών στις δημόσιες επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών και πληρωμένων διαφημίσεων.

Όπως είπε ο διευθυντής του FBI, Christopher Wray [22], νωρίτερα φέτος, «οι αντίπαλοί μας πρόκειται να συνεχίσουν να προσαρμόζουν και να ανοίγουν το παιχνίδι». Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να κάνουν το ίδιο. Οι ισορροπίες θα είναι δύσκολες: Η αντιμετώπιση των ξένων παρεμβάσεων, όπως η καταπολέμηση της τρομοκρατίας, απαιτεί από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ασχοληθούν με το βασικό ζήτημα του τρόπου υπεράσπισης των Ηνωμένων Πολιτειών χωρίς να διακυβεύουν αδικαιολόγητα τις βασικές αξίες τους. Η διασφάλιση της αμερικανικής κυριαρχίας πρέπει να εξισορροπείται με θεμελιώδεις αρχές όπως η ελεύθερη ροή πληροφοριών και η αποκέντρωση της εξουσίας. Αυτός ο υπολογισμός δεν είναι πάντα εύκολος. Αλλά πρέπει να γίνει. Όσο περισσότερο περιμένουν οι πολιτικοί ηγέτες, τόσο πιθανότερο είναι ότι οι πολίτες θα είναι εκεί για να μετανιώνουν για την αποτυχία τους.

Copyright © 2019 by the Council on Foreign Relations, Inc.
All rights reserved.

Στα αγγλικά: https://www.foreignaffairs.com/articles/russia-fsu/2019-07-23/us-electio...

Σύνδεσμοι:
[1] https://scholarship.law.berkeley.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https:/...
[2] https://www.thenation.com/article/how-they-could-steal-election-time/
[3] https://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/11/08/on-election-day-most-vo...
[4] https://www.brennancenter.org/sites/default/files/publications/Securing_...
[5] https://www.brennancenter.org/analysis/congressional-testimony-voting-te...
[6] https://www.brennancenter.org/sites/default/files/analysis/Lawrence%2520...
[7] https://www.brennancenter.org/sites/default/files/publications/Americas_...
[8] https://www.brennancenter.org/analysis/voting-machines-risk-where-we-sta...
[9] https://www.congress.gov/bill/116th-congress/house-bill/264
[10] https://www.theatlantic.com/international/archive/2019/03/russia-governm...
[11] https://www.fec.gov/data/legal/advisory-opinions/2018-12/
[12] https://www.fec.gov/resources/cms-content/documents/mtgdoc_19-28-A.pdf
[13] https://www.diplomatie.gouv.fr/en/french-foreign-policy/manipulation-of-...
[14] https://www.brennancenter.org/publication/getting-foreign-funds-out-amer...
[15] https://www.wired.com/story/the-know-it-alls-what-is-a-bot/
[16] https://www.theguardian.com/us-news/2019/mar/01/nra-russia-investigation...
[17] https://www.fec.gov/help-candidates-and-committees/making-independent-ex...
[18] https://www.justice.gov/nsd-fara
[19] https://www.govtrack.us/congress/bills/116/s1356/text
[20] https://www.govtrack.us/congress/bills/116/hr2977/text
[21] https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/6607
[22] https://www.nytimes.com/2019/04/26/us/politics/fbi-russian-election-inte...

Μπορείτε να ακολουθείτε το «Foreign Affairs, The Hellenic Edition» στο TWITTER στην διεύθυνση www.twitter.com/foreigngr αλλά και στο FACEBOOK, στην διεύθυνση www.facebook.com/ForeignAffairs.gr και στο linkedin στην διεύθυνση https://www.linkedin.com/company/foreign-affairs-the-hellenic-edition